دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

این وبلاگ صرفا وبلاگی برای هواداران محمدرضا گلزار است.خواهشا توهین ممنوع!
دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

این وبلاگ صرفا وبلاگی برای هواداران محمدرضا گلزار است.خواهشا توهین ممنوع!

آتش بس 2 با بازی محمدرضا گلزار

خبرگزاری تسنیم: کارگردان «آتش‌بس‌۲» گفت: پیش‌تولید این فیلم را تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسانیم و احتمالاً از ابتدای دی ماه کار فیلمبرداری «آتش‌بس ۲» را در تهران شروع می‌کنیم.

تهمینه میلانی کارگردان «آتش بس ۲» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: پیش ‌تولید این فیلم را پس از صدور پروانه ساخت از چند روز گذشته شروع کردیم و در حال حاضر انتخاب لوکیشن و صحنه‌های مورد نظر فیلم «آتش بس ۲» را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کار پیش‌تولید این فیلم تا یک ماه دیگر به طول می‌انجامد، افزود: احتمالا از ابتدای دی ماه کار فیلمبرداری «آتش‌بس ۲» را در تهران شروع کنیم.

میلانی اضافه کرد: در این فیلم بازیگران «آتش‌بس» حضور خواهند داشت و با همان بازیگران فیلمبرداری می‌شود.


«آتش بس ۲»، در ادامه فیلم آتش بس بوده ولی قصه متفاوتی دارد که قرار است با موضوع خوشبختی تولید شود. تا جوانان درک درستی از مفهوم خوشبختی در زندگی داشته باشند.

«آتش بس» داستان سایه مهندس آرشیتکت است که برای طلاق از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است ، نزد وکیل می‌رود اما تصادفا گذرش به مطب یک روان شناس می افتد و …

محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، کیکاووس یاکیده، احمد مهران‌فر، نیلوفر خوش‌خلق، محبوبه بیات، زنده‌یاد نرسی گرگیا، محمد نیک‌بین، السا فیروزآذر، الناز فیروزآذر، حسن گل‌مهدی و امیر افتخار از بازیگران این فیلم بودند.

متن مجله ی ایده آل درباره ی محمدرضا گلزار

مجله ایده آل: در مورد رضا گلزار توضیح دهید و اینکه چطور شد وارد کنسرت شما شد؟

فرزاد فرزین: رضا گلزار را به این جهت قبول دارم که وقتی در مدتی طولانی سینمای ایران سوپراستار نداشت نیمی از بودجه ی فیلم ها از رضا گلزار به دست می آمد.در حال حاضر سینمای ایران از لحاظ درآمدی افت زیادی داشته است.البته فیلم خوب هم کم میبینیم.درصد بینندگان سینمایی پایین آمده است. من فیلم های ایرانی را دیده ام، حتی آنهایی که جایزه گرفته اند را با دقت تماشا کردم.خوب نیستند چون در مقایسه با فیلم های روز دنیا به نظرم ضعیف هستند.اگر موسیقی ما در سطح پایینی باشد انتقادهای زیادی را می شنویم.موسیقی ما کمتر از10 سال است که کارش را دوباره بعد از 20 سال خاموشی شروع کرده،آدم های جدیدی آمده اند که بخشی از آنها تحصیلات نداشتند و عده ای شرایط کار حرفه ای را نمی دانستند.

چطور با رضا آشنا شدی؟

فرزاد فرزین:کلوپی داشت که چندبار آن جا می رفتم.فریدون و حمید جاوید آن جا بودند.با این وجود خیلی آشنایی نداشتیم.امیر میلاد نیکزاد (رهبر ارکستر من)گفت که رضا می خواهد با تو آشنا شود و به نظرم کنسرت دعوتش کنیم تا باب آشنایی بیش تر باز شود.با هم صحبت و خوش و بش کردیم تا شاید بابی برای کارهای مختلف باشد.

ممکن است در سورپرایز بعدی تان گلزار هم باشد؟

فرزاد فرزین: به شرایط زیادی بستگی دارد.باید صبر کنیم.مانند علی دایی که وقتی از زمین بیرون میرفت بقیه فکر می کردند حالا چه کسی گل میزند.مهم ترین بازیکن تاریخ فوتبال مان علی دایی است.در واقع گلزار هم در سبک خودش مانند علی دایی است.او منتقدان زیادی داشت.به هر حال نمی توانیم بگوییم همه آدم ها کامل هستند ولی باید امتیازاتی که داریم استفاده کنیم.ما عادت داریم که قدر داشته هایمان را نمی دانیم ولی وقتی آن ها را از دست می دهیم افسوس می خوریم.این اتفاقات پیش می آید اما مسائل شخصی هر فردی به خودش بستگی دارد.

با کدام یک از آدم های مشهور معاشرت داری؟

فرزاد فرزین: حسام نواب صفوی و احسان علیخانی از دوستانم هستند.البته خیلی اهل رفت و آمد نیستم.یعنی مشغله کاری فراوانی دارم.اگر وقت اضافی داشته باشم استراحت و ورزش میکنم.در مجموع وقت زیادی برای رفت و آمد ندارم.


دنیای این روزهای محمدرضا گلزار

 


« بی خبری از آقای سوپراستار»

    خبر بازگشت محمدرضا گلزار به کشور لا به لای خبرهای انتخاباتی گم شد.بسیاری گمان می کردند که او برای بازگشت به ایران با مشکلات خاصی رو به رو می شود اما او به راحتی به ایران بازگشت و هیچ مشکل خاصی هم برای او پیش نیامد.درست است که از بازگشت او خیلی نمی گذرد اما خبرهای زیادی در مورد او شنیده می شود.از شرکت در مراسم و کنسرت های موسیقی بگیرید تا فیلم هایی که قرار است در آنها بازی کند و هیچ کدام به مرحله نهایی نرسیده است.یعنی اینکه هنوز معلوم نیست او را با چه فیلمی به روی پرده سینماهای ایران می بینیم.به همین بهانه تصمیم گرفتیم، نگاهی به 2 سال اخیر او بیندازیم و ببینیم که او در این 2 سال اخیر چه کارهایی انجام داده است.

    پروژه های جدید سوپراستار

اوایل سال 85 بود که فیلم سینمایی « آتش بس» به کارگردانی تهمینه میلانی به روی پرده سینماهای ایران نشست.فیلمی که در همان روزهای اول با فروش و استقبال خوبی رو به رو شد و در همان سال یکی از فیلم های پرفروش سال لقب گرفت.تا قبل از اینکه تهمینه میلانی خبر از ساخت فیلم جدیدی بدهد،به دنبال پروانه ساخت برای«فری کثیف» بود،اما حالا به نظر می رسد چند پروژه را در دست گرفته است.او قرار است «آتش بس2» را بسازد و این روزها در حال نوشتن فیلمنامه است و قرار است که بعد از نگارش فیلمنامه ،پروانه ساخت را بگیرد و شروع به ساخت کند.او امیدوار است که بتواند با همان بازیگران قبل یعنی محمدرضا گلزار،مهناز افشار،آتیلا پسیانی،احمد مهران فر،کیکاووس یاکیده و .... فیلم جدید را بسازد اما اگر عملی نشد، با گروه دیگری کار خواهد کرد.تا چندی پیش بخشی از لوکیشن های فیلم و عوامل پشت صحنه انتخاب شدند و عوامل فیلم در حال نهایی شدن است.باید ببینیم که آیا فیلم بعدی گلزار «آتش بس2»است؟خبرهای زیادی در مورد بازی از او در جدیدترین پروژه ها میشود.یکی دیگر از کسانی که اعلام کرده بود قرار است فیلم جدیدی با محمدرضا گلزار بازی کند، امین حیایی بود.او در یک گفت و گوی کوتاه اعلام کرد که به تازگی یک فیلمنامه به دست آنها رسیده است و قرار است با هم در یک پروژه بازی کنند.اما هیچ خبر تکمیلی دیگری از او به گوش نرسید اما خبر بازی گلزار در فیلم جدید به این دو خبر محدود نمیشود.زمزمه ها حاکی از این بود که محمدرضا گلزار به دلیل حضور در جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی با نام «عرق سرد یا متروپل» به ایران آمده است.او یکی از گزینه های جدی برای بازی در این فیلم بود اما خب هیچ کدام از آنها به توافق نرسیدند.

 

 

  

فعالیت های خیر خواهانه

اما تمام خبر ها در این چند وقت اخیر که گلزار به ایران بازگشته محدود به پیشنهاد بازی در فیلم ها نمی شود.او حضور پررنگی درکنسرت ها،پشت صحنه فیلم ها و البته مراسم خیریه دارد.او یکی از چهره هایی بود که در مراسم گلریزان فیلم دهلیز حضور داشت و با حضورش از این مراسم و از این اتفاق حمایت کرد.این مراسم برای جمع آوری دیه و آزادی دومین محکوم به اعدام در سینما آزادی برگزار شد و به غیر از گلزار، مهناز افشار، بنیامین بهادری و علی کریمی در این مراسم شرکت داشتند.





 

 

 

 


ورود آقایان ممنوع!

بهتر است کمی به عقب باز گردیم، اصلا چه شد که سفر گلزار به طول انجامید؟قرار نبود که او برای مدت طولانی از ایران برود.آخرین پروژه ای که او در آن حضور داشت،«ساخت ایران»به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود.سریالی پر سر و صدا که یکی از حاشیه های اصلی آن دستمزد بالای محمدرضا گلزار بود که بعدها تکذیب شد.شاید رفتن او از ایران به خاطر حاشیه های زیادی بود که برای او پیش آمده بود مانند دستمزدهای زیاد برای حضور چند دقیقه ای او در یک فیلم سینمایی . بسیاری عقیده داشتند که با رفتن او مدتی نامش از ذهن ها فراموش می شود اما این طور نشد و حاشیه های بیشتری برای او درست شد.با عکس هایی که از او در خارج از کشور منتشر می شد،زمزمه های ممنوع الورود بودن او را به ایران قوی تر میکرد.عده ای عقیده داشتند که او دیگر نمی تواند به ایران بازگردد و در صورت ورود با مشکل روبه رو خواهد شد اما خب این طور نشد. هر چند که ورود او به ایران در لا به لای خبرهای انتخاباتی گم شد.اما مشکل دیگری برای او به وجود نیامد.

 

بهترین ها در کنار هم

کمی عقب تر می رویم.محمدرضا گلزار یکی دیگر از بازیگرانی بود که علاوه بر حضور در سینما فعالیت های دیگری هم داشت.در ابتدای سال 88 بود که «کلوب مردان» را افتتاح کرد. یک باشگاه زیبایی که در آن  همه جور امکاناتی در زمینه آرایش ، طراحی، اصلاح مو، گریم، ماساژ و البته مشاوره بدنسازی وجود داشت.در کنار آن یک آتلیه مجهز عکاسی برپا شد و گوشه ای هم به دکوراسیون داخلی اختصاص داده شد.او در مورد طراحی داخلی ساختمان  در این مجموعه گفت:«من کلینیک دکوراسیون داخلی دارم،یعنی از ابتدا کلید ساختمان مسکونی یا تجاری را تحویل می گیرم و بعد از تغییر دکوراسیون کلید را هم تحویل مشتری می دهم.از کف، دیوار و چیدمان سیستم های صوتی و تصویری و... کار مبلمان هم انجام می دهیم، هم مبلمان وارد میکنیم ، هم مبلمان می سازیم ، هم طراحی می کنیم و یک تیم 17 نفره مرا همراهی می کنند. منزل ، ویلا و محل کار با هر بضاعتی که در نظر بگیرند، کار ما را شامل می شود.»اما این ایده از کجا آمده بود.«من این کلوپ را ابتدا برای خودم افتتاح کردم.کارهایی از جمله گریم، آرایش مو و صورت را قبل از اینکه در فیلمی بازی کنم، اینجا انجام می دادم.میخواستم آتلیه ی شخصی برای خودم داشته باشم.بر این اساس من این کلوپ را تاسیس کردم.تخصصی بودن و حرفه ای بودن این کار برای من خیلی مهم بود و این جریان را به طور حرفه ای بررسی کردم،چرا که اعتقاد دارم در هر کاری که وارد می شوم،باید بهترین کار را ارائه دهم و بهترین ها را دور هم جمع کنم.در این مجموعه دوستانی را گرد هم آوردم که به نظر من از متخصص ترین و بهترین ها هستند، من همیشه دوست داشتم چیزی که در ذهنم است را در مورد کارهایی که به سینما، عکاسی و .... مربوط می شود بتوانم به صورت تخصصی به مردان ایرانی که دوست داشتند و می پرسیدند که مثلا من موهایم را کجا درست میکنم یا کجا عکس می گیرم به این دوستان معرفی کنم.از او می پرسیم با این تفاصیل هزینه باید در این جا باید زیاد باشد؛ او می گوید باید بگویم که اصلا این مجموعه ، مجموعه ی گرانی نیست و در توان همه جوانان است و شاید قیمت این جا از قیمتی که جاهای دیگر پرداخت می کنند، کمتر هم باشد و حتی برای بعضی ها باور کردنی نباشد.»

گلزار در ادامه می گوید:«تعدادی از همکاران من به آشنایی های گذشته بر می گردد. برادر خودم «بردیا» هم مدیر داخلی این جاست  که از ساعت 9 صبح در مجموعه به من کمک می کند.خودم هم سعی میکنم ساعاتی از روز را این جا باشم.»

اینکه حالا محمدرضا گلزار چه برنامه ای برای آینده اش دارد را نمی دانیم.باید دید که او ترجیح می دهد در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد.


«آتش بس 2» و چهار فیلمنامه دیگر پروانه گرفتند


«آتش بس 2» و چهار فیلمنامه دیگر پروانه گرفتند

بانی فیلم آنلاین: طرح سینمایی «آتش بس 2» به کارگردانی تهمینه میلانی به همراه چهار طرح دیگر مجوز ساخت گرفت.

  به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در جلسه پانزدهم آبان ماه که با حضور اکثریت اعضاء در محل معاونت آثار سینمایی و سمعی و بصری برگزار شد، برای پنج طرح سینمایی پروانه ساخت صادر کرد. 

براین اساس،فیلم های«آتش بس 2» به تهیه کنندگی محمد نیک بین و کارگردانی تهمینه میلانی، «فرشته ها با هم می آیند» به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی حامدمحمدی و «در دنیای تو ساعت چنده؟» به تهیه کنندگی علی مصفا و کارگردانی صفی یزدانیان ،«من سعید هستم» به تهیه کنندگی مقصود جباری و کارگردانی حسین مهکام و «طول موج»به تهیه کنندگی و کارگردانی فرامرز شهبازیان از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه ساخت دریافت کردند. 

آغاز پیش‌تولید «آتش‌بس۲»

آغاز پیش‌تولید «آتش‌بس۲» موضوع قصه این‌بار خوشبختی است!

“تهمینه میلانی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ساخت فیلم سینمایی «آتش‌ بس ۲» خبر داد و گفت: پس از پایان نگارش فیلم‌نامه منتظر صدور پروانه ساخت هستیم تا تولید آن را آغاز ‌کنیم.


وی با بیان اینکه از دو هفته گذشته کار پیش‌تولید «آتش‌ بس ۲» در تهران شروع شد، افزود: پس از صدور پروانه ساخت، کار ساخت فیلم در تهران کلید می‌خورد.


میلانی درخصوص بازیگران این فیلم توضیح داد: امیدوارم که این فیلم با بازیگران و عوامل سری اول آن ساخته شود ولی در صورت عدم عملی نشدن عوامل، داستان فیلم صدمه نمی‌خورد.


این کارگردان گفت: در حال حاضر بخشی از لوکیشن‌ها و انتخاب عوامل پشت صحنه انجام شده است و در حال نهایی شدن عوامل فیلم هستیم.


وی درباره داستان فیلم گفت: این فیلم سینمایی در ادامه فیلم «آتش‌بس» بوده ولی قصه متفاوتی دارد که قرار است با موضوع خوشبختی تولید ‌شود. احساس می‌کنم جوانان ما درک درستی از مفهوم خوشبختی در زندگی ندارند و چون نیاز به مشاوره و آسیب‌شناسی در این زمینه احساس می‌شود به این موضوع پرداختیم که امیدواریم یک پله بالاتر از فیلم«آتش‌ بس» تولید شود.


آتش‌ بس داستان سایه، مهندس آرشیتکت است که برای طلاق از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است، نزد وکیل می‌رود اما تصادفاً گذارش به مطب یک روان‌شناس می‌افتد و… .

محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، کیکاووس یاکیده، احمد مهران‌فر، نیلوفر خوش‌خلق، محبوبه بیات، نرسی کرکیا، محمد نیک‌بین، السا فیروزآذر، الناز فیروزآذر، حسن گل‌مهدی و امیر افتخار از بازیگران این فیلم بودند.”