دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

این وبلاگ صرفا وبلاگی برای هواداران محمدرضا گلزار است.خواهشا توهین ممنوع!
دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

دل نوشته هایی برای محمدرضا گلزار

این وبلاگ صرفا وبلاگی برای هواداران محمدرضا گلزار است.خواهشا توهین ممنوع!

«ساخت ایران»، گلزار را با تلویزیون آشتی می دهد!

«ساخت ایران»، گلزار را با تلویزیون آشتی می دهد!
دست دوستی تلویزیون به سوی سریالهای ویدئویی
بانی فیلم آنلاین:گروه تلویزیون، هادی داداشی ـ گویا ورق برگشته است؛ این همان صدا و سیماست که از پخش آنونسهای سریالهای شبکه نمایش خانگی هم خودداری میکرد. رسانهای که مدیرانش حتی به ارگانهای مطبوعاتی خود نیز سپردهاند تا چاپ آگهیهای تبلیغاتی این آثار را هم نپذیرند.

با آغاز جریان تولید سریال در شبکه ویدئویی از اواخر دهه 80 و جدیتر شدن آن در سالهای اخیر دهه 90، تلویزیون موضعی انفعالی نسبت به آن اتخاذ کرد. واکنش تلویزیون چنان تابلو بود که همه را به صرافت آن انداخت مدیران رسانه ملی چشم دیدن این رقیب نوظهور را ندارند. درحالی که تب «قلب یخی» و «قهوه تلخ» آرام آرام در جامعه ریشه میدواند، تلویزیون ترجیح داد چشم خود را بر این جریان ببندد و آن را نادیده بگیرد. شاید با این تاکتیک، گمان میرفت که عمر این سریالها به سرعت پایان بگیردو تاریخ انقضایشان سربرسد، اما این آثار که به مدد(؟!) رشد بیرویه قاچاق فیلم، با قیمتهای به مراتب نازلتری در فرمت دایویکس در دسترس بینندگان قرار میگرفت و احتمالاً هنوز میگیرد، به مذاق آنان خوش آمد. از سوی دیگر بحث اهدای جایزه و پکیجهایی با طراحیهای خوش سر و شکل نیز خریداران را تشویق میکرد که نسخههای اصلی را تهیه کنند. این دو سریال هر چند شروع امیدوارکنندهای داشتند، اما در استمرار بخشیدن به آن ناموفق عمل کردند. همین شد که قهوه تلخ ناتمام ماند و قلب یخی هم با یک خانهتکانی اساسی تلاش کرد داستان جدیدی را به همین نام و با توسل به ستارههای سینما به بینندگان خود بقبولاند. از آن سو پس از مهران مدیری، محمدحسین لطیفی و سپس سامان مقدم، پای چهرههای دیگری چون بیژن بیرنگ با «شام ایرانی» و ـ این روزها ـ داود میرباقری با «شاهگوش»نیز به شبکه نمایش خانگی باز شد، اما تلویزیون همچنان سکوت کرد و سکوت کرد تا امروز. امروز که خبر میرسد شبکه آی فیلم درصدد پخش سریال «ساخت ایران» است. یکی از پرحاشیهترین مجموعههای شبکه ویدئویی که در زمان توزیع با بیمهری تلویزیون مواجه بود و رسانه ملی کوچکترین خبر یا تیزری از آن پخش نکرد.  هر چند با وجود هزینههای میلیاردی و دستمزدهای کلان به دو ستارهاش، نتوانست بازگشت سرمایه مناسبی نیز داشته باشد. حتی در مقطعی در کنار مغضوب بودن مهران مدیری به خاطر مهاجرتش از تلویزیون، شنیده میشد لطیفی نیز همین سرنوشت را پیدا کرده و به خاطر سری نخست قلب یخی، تلویزیون تمایلی به همکاری دوباره با او را ندارد، اما آرام آرام این دلخوری هم در حال کمرنگ شدن است و تلویزیون همانطور که به لطیفی «دودکش»را پیشنهاد میکند، از مدیری هم ترانه پخش میکند. در هر حال وقتی کارگردان مورد تأیید تلویزیون یعنی داود میرباقری که برای این رسانه «مختار نامه» را ساخته وارد گود سریالسازی ویدئویی میشود، پس قطعاً «قبح» (!) این گونه از فیلمسازی نیز از نظر مدیران تلویزیون ریخته شده است. حالا تلویزیون حاضر است از طریق آی فیلم پول برای خرید یکی از این آثار هزینه کند و خود را در قبال عملکرد تهاجمی دیروزش به فراموشی بزند! هر چند این بار آلزایمر گرفتن تعمدی تلویزیون برای برنامهسازان و مخاطبان میتواند نشانه خوبی باشد. نشانهای از یک تغییر سیاستگذاری و گشادهدستی در مواجهه با محصولات تولید شده در خارج از این سازمان. نه، تلویزیون دارد عوض میشود و این اصلاً چیز کمی نیست.

 

«ساخت ایران»، مهمان آیفیلم میشود

قرار است«ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از شبکه آی فیلم پخش شود.

به گزارش «بانی فیلم»،در حالی که تلویزیون از آغاز شکل گیری جریان تولید سریال در شبکه نمایش خانگی به آن بی توجه بوده و از اطلاع رسانی درباره آن نیز خودداری کرده،حالا خبر می رسد که شبکه آیفیلم قرار است برای اولین بار یکی از مجموعههای شبکه نمایش خانگی سریال ساخت ایران را روی آنتن ببرد. بنابر اعلام روابط عمومی شبکه آی فیلم، اکنون مجموعه «ساخت ایران» که در آن بازیگرانی چون محمد رضا گلزار،امین حیایی، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش،پیر داغر و... بازی کرده اند، در مرحله ترجمه و دوبله است تا پس از آماده شدن از شبکه آیفیلم پخش شود.«ساخت ایران» سومین مجموعه ویدئویی شبکه نمایش خانگی ایران است که در هشت الی 10 بسته دو قسمتی به تهیهکنندگی منصور سهرابپور و امیر پروین حسینی و نویسندگی خشایار الوند تولید و پخش شد.

در این مجموعه طنز بازیگران دیگری چون: الیکا عبدالرزاقی، بهاره رهنما، رضا یزدانی و ... ایفای نقش داشتند.

سریال طنز «ساخت ایران» به دو زبان فارسی و عربی از روز جمعه پنجم مهر ماه هر شب از ساعت 21:30 تا 22:30 پخش و در ساعات  5:30 بامداد و  13:30 تکرار خواهد شد.


پخش از هفته دوم مهر و آغاز نمایش تیزرها از فردا

منصور سهرابپور تهیهکننده این سریال که در کنار امیرپروین حسینی آن را تهیه کرده با تأیید خبر پخش آن از آی فیلم به «بانی فیلم» میگوید: «به نظرم چون سریال «ساخت ایران» در مقایسه با دیگر سریالهای شبکه ویدئویی بیشتر با سیاستهای سازمان صدا و سیما هماهنگ است، تلویزیون تصمیم به پخش آن گرفته است. ما تیزرهای سریال را هم ساختهایم که قرار است از دوشنبه پخش آنها آغاز شود».


او همچنین احتمال میدهد که پخش سریال با چند روز تأخیر از 10 مهر طی 18 قسمت آغاز شود. سهرابپور البته ترجیح میدهد حرفی از میزان مبلغ پرداختی از سوی تلویزیون برای خرید این سریال نزند، اما در عین حال میگوید: «رقم پرداخت شده چندان قابل توجه نیست و با توجه به هزینهای که ما برای «ساخت ایران» کردیم، اصلاً به چشم نمیآید، اما با این وجود از این حرکت صدا و سیما استقبال میکنیم و با آن موافق هستیم». او در پاسخ به اینکه آیا حضور بازیگران مشهور عرب زبان چون پیر داغر و پاملا الکیک در این سریال و تصویربرداری بخش عمده آن در لبنان، امتیازی برای خرید آن توسط آی فیلم بوده، توضیح میدهد: «البته بیتأثیر نبوده، اما این بازیگر مسیحی هستند و همچنین ما لبنان را در سریال، فرانسه معرفی کردیم و در بخشهایی از این کشور تصویربرداری کردیم که معماری آن شبیه پاریس به نظر بیاید

».

وی در پایان حضور بازیگرانی چون گلزار را در سریال «ساخت ایران» که نخستین سریال این سوپراستار سینما بوده اتفاق مهمی میداند که حالا پای او را به تلویزیون نیز باز کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد